Сучасні технології

Google Earth

https://earth.google.com/web/

Джерело інформації : https://uk.wikipedia.org/wiki/Google_Earth
Google Earth (з англ. Earth — Земля (планета)); офіційна назва української мови: Google Планета Земля — це безкоштовна, вільно-завантажувана програма компаніїї Google що відображає віртуальний глобус. В рамках даного проекту в мережу Інтернет було викладено аерофотознімки та сателітні знімки більшої частини Землі. Для деяких регіонів ці знімки сягають дуже високої якості. Програма поширюється під двома різними ліцензіями: Google Earth, безкоштовна версія з обмеженою функціональністю; та Google Earth Pro, що пропонується для комерційного використання.
Програму, яка первісно була англомовною, перекладено 45 мовами, зокрема й українською мовою.

Plickers
Джерело інформації 
http://laboratoriyamatematukiv.blogspot.com/p/plickers-plickers-qr-plickers.html

Plickers: вчителі зможуть заощадити свій час за допомогою QR-кодів

Plickers — це додаток, що дозволяє миттєво оцінити відповіді всього класу і спростити збір статистики.
Plickers використовує планшет або телефон вчителі для того, щоб зчитувати QR-коди з карток учнів. Картка у кожного учня своя, її можна повертати, що дає чотири різних варіанти відповіді. В програмі створюється список класу, і з його допомогою можна дізнатися, як саме кожен учень відповідав на запитання.
Plickers будує діаграми відповідей і дозволяє відразу дізнатися, яка частина класу зрозуміла досліджуваний матеріал, а кому потрібна додаткова допомога. 

По-перше, додаток можна використовувати для отримання миттєвої реакції. Запитайте учнів «Вам усе зрозуміло?», і вони піднімуть у відповідь картки, що говорять «так» або «ні». Додаток миттєво відображає статистику класу, і, виходячи з цього, ми зможете ви або рушити далі чи зупинитися на незрозумілою темі. Погодьтеся, краще виявити, що учні не розуміють нічого, відразу, а не на іспиті.
По-друге, з допомогою Plickers можна проводити невеликі оглядові тести в кінці теми. Для цього треба внести у додаток список класу і список питань. Учні піднімають свої картки одночасно, а ваш планшет видає вам інформацію про те, як впорався кожен з них. Це дає можливість дізнатися про прогрес всього класу, а не кількох його представників, як буває, коли оглядовий опитування ведеться усно.

Як працює Plickers?
Програма працює за дуже простою технологією. Основу складають мобільний додаток, сайт і роздруковані картки з QR-кодами. Кожній дитині видається по одній картці.
Сама картка квадратна і має чотири сторони. Кожній стороні відповідає свій варіант відповіді (A, B, C, D), який вказаний на картці. Вчитель задає питання, дитина вибирає правильний варіант відповіді і піднімає картку відповідною стороною догори. Вчитель за допомогою мобільного додатку сканує відповіді дітей в режимі реального часу (для зчитування використовується технологія доповненої реальності). Результати зберігаються в базу даних і доступні як безпосередньо в мобільному додатку, так і на сайті для миттєвого або відстроченого аналізу.

Що потрібно для роботи з Plickers
  • один мобільний телефон у вчителя під управлінням iOS або Android з встановленим додатком Plickers;
  • набір карток з QR-кодами (про них поговоримо трохи нижче);
  • проектор з відкритим сайтом Plickers в режимі Live View. Проектор в цілому необов'язковий, але дуже корисний, особливо для створення «вау-ефекту».

Що не потрібно для використання Plickers
наявність мобільних телефонів у дітей.

Картки
Картки являють собою прості роздруковані папірці. Ідеально — на картоні, в цьому випадку вони прослужать довше. 
Макети карток доступні для скачування на офіційному сайті. Є 5 різних наборів. У будь-якому наборі кожна картка унікальна і має свій власний порядковий номер. Це дозволяє, наприклад, видати картку конкретного учня і відстежувати при необхідності його успіхи, зробивши опитування персоніфікованим. Якщо ж ви не хочете знати результати конкретного учня, картки можна роздавати випадковим чином.
Ось доступні на сайті набори:
Standard (стандартний): на один аркуш А4 влазить 2 картки, всього — 40 різних карток. Для 99% шкіл цього вистачить, так як кількість учнів явно менше 40.
Expanded (розширений): те ж саме, що і вище, тільки карток 63.
Large Font (великі шрифти): варіанти відповідей A, B, C, D на картках написані значно більшим шрифтом. Це підходить, наприклад, для маленьких дітей, яким складно читати дрібні літери. Але в той же час це зробить більш легкої можливість підглянути відповідь сусіда.
Large Cards (великі картки): те ж, що і стандартний набір, але самі картки розміром і на один аркуш поміщається рівно 1 картка. Всього їх тут 40.
Large Cards Expanded (великі картки, розширений набір): Large Cards плюс Expanded = 63 великі картки розміру А4.

Ще раз повторимося: для звичайної школи стандартний набір є оптимальним вибором.

Інтерфейс веб-додатки Plickers
Щоб почати користуватися Plickers, необхідно зареєструватися на сайті. Після цього вчитель потрапляє в інтерфейс бібліотеки. Ось що ми там бачимо:
Question (питання) — ключова одиниця системи. Кожне питання містить:
  • текст. До нього можна додати картинку. Сам текст не повинен бути дуже довгим, щоб вміщуватися на екран комп'ютера при великому шрифті.
  • тип відповіді (варіанти відповіді і/або система «істинно/хибно»)
  • відповіді (їх може бути не більше чотирьох). Правильна відповідь позначається галочкою.
Folder (папка) — угрупування питань з певної теми або ознаки. Наприклад, «теорія еволюції» або «лінійні рівняння». Дозволяє простіше орієнтуватися в питаннях. Можна створювати папки всередині папок.

Class (клас) і Queue (черга). Після того, як самі запитання підготовлені, з них потрібно створити чергу для певного класу. Одне питання може використовуватися скільки завгодно разів в будь-якому класі.

Щоб створити клас, натискаємо на меню «Classes» вгорі і на сторінці, що відкриється, натискаємо на кнопку «Add new Class».
Найпростіший спосіб — називати класи за їх реальному назвою: 9а, 9б, 10а тощо. Якщо у вас є поділ на групи, для кожної групи має сенс створити окремий клас: 9а-1, 9а-2 і так далі.
Після того, як класи створені, повертаємося в бібліотеку (посилання«Library» зверху) і додаємо питання в чергу до потрібного класу. Для цього в інтерфейсі питання (кнопка Expand в правому нижньому кутку питання) є кнопка «Add to Queue»
Черга — це послідовність запитань, які ви хочете задати вказаному класу на найближчому уроці. Після того, як питання задано, воно зникає з черги. Зрозуміло, на наступний урок можна додати знову в чергу, якщо це необхідно. Ця концепція стане більш зрозумілою трохи нижче.
Отже, що у нас є на даний момент:
  1. Ми створили папки та питання до них.
  2. Ми створили класи, яким ми хочемо задати питання.
  3. Ми додали питання в черзі відповідних класів.
  • Це підготовчі кроки. Вони займуть у перший раз деякий час, але надалі вам потрібно буде тільки оновлювати базу питань і складати чергу. З досвідом це буде займати максимум кілька хвилин перед уроком.
Тепер переходимо безпосередньо до процесу опитування.

Процес опитування
Для опитування бажано мати проектор з підключеним до нього комп'ютером. На комп'ютері відкриваємо сайт Plickers, логінимося там і натискаємо на посилання зверху «Live view». Це спеціальний режим показу питань, яким можна управляти з вашого мобільного телефону. Власне, нам і потрібен мобільний телефон.
У мобільному телефоні відкриваємо додаток Plickers. На стартовому екрані вам запропонують вибрати клас:
Після вибору класу вам буде показана черга питань, яку ми поставили раніше. Зауважте: питання можна створювати безпосередньо з програми, натиснувши на цьому екрані кнопку Create. Також, якщо ви раптом забули додати яке-небудь питання до черги, з додатка доступна бібліотека, що містить всі питання.
Натискаємо на перше питання. Ось тут вперше відбувається «магія»: як тільки ви вибрали питання на вашому мобільному телефоні, він автоматично відображається на проекторі через режим Live view. Тобто вам не потрібно перебувати біля комп'ютера і перемикати що-небудь — все управління ведеться з телефону.
Діти читають запитання і піднімають з картки з варіантами відповіді. Вчитель натискає кнопку Scan внизу екрану (або кнопку у вигляді фотоапарату вгорі) і потрапляє в режим сканування відповідей.
У цьому режимі досить просто навестися на учнів телефон — додаток автоматично розпізнає QR-коди всіх учнів відразу. При цьому можна не боятися «считати» один код кілька разів — Plickers врахує тільки одну, останню відповідь. Тому, до речі, учень спокійно може поміняти свою думку «на ходу» — все це враховано розробниками програми. У додатку відразу ж показується базова статистика розподілу відповідей. Справа внизу є кнопка для очищення статистики. Кнопка-галочка по центру внизу завершує дане питання і повертає вчителя в чергу питань. Далі — повторюємо операцію для інших питань.
На цьому, власне, основна інструкція і закінчується. Коротко резюмуємо послідовність дій:
  1. Створюємо питання.
  2. Створюємо класи.
  3. Додаємо питання в черзі класів.
  4. Відкриваємо на комп'ютері сайт Plickers на вкладці Live View.
  5. Виводимо через проектор.
  6. Роздаємо дітям картки.
  7. Відкриваємо мобільний додаток Plickers.
  8. Вибираємо клас.
  9. Вибираємо питання.
  10. Скануємо відповіді.
  11. Повторюємо пп. 9-10 з іншими питаннями з черги даного класу.
  12. Аналізуємо результати статистики.
Як можна використовувати Plickers?
1. Фронтальне опитування в кінці уроку.
Мета — зрозуміти, що діти засвоїли за урок, а що ні.

2. Фронтальне опитування на початку уроку з попереднього уроку і/або уроків.
Мета — зрозуміти, що усвоилось, а що потрібно повторити.

3. A/B-тестування подачі матеріалу.
Мета — з'ясувати, як краще розповідати дітям той чи інший матеріал. Беремо два класи (або дві групи). Розповідаємо їм один і той же матеріал, але по-різному. В кінці уроку проводимо фронтальне опитування і порівнюємо результати.

4. Проведення тестів / перевірочних робіт.
При правильній підготовці перевірочні роботи можна проводити у форматі Plickers. Результати будуть доступні відразу, без необхідності перевірки та/або наявності смартфонів / комп'ютерів у дітей.

5. Аналіз роботи вчителя в динаміці.
Результати можна і потрібно показувати адміністрації, яка може контролювати процес засвоєння знань учнями. Plickers дозволяють реалізувати безперервний моніторинг знань дітей, який забирає не більше кількох хвилин від уроку.

Найголовніше в цьому всьому — почати. Використання Plickers на уроці дозволяє вчителю спростити собі життя і поліпшити зворотний зв'язок між собою і класом. Для дітей це програма — свого роду розвага, що дозволяє трохи відволіктися від рутинних уроків і в ігровій формі відповідати на питання. Найголовніше, що Plickers — це дуже проста технологія, яка не вимагає практично нічого, і яку кожен вчитель може почати застосовувати хоч завтра. Так давайте почнемо!

Цифрова стіна Padlet

Padlet - мережевий сервіс для створення електронної стіни

Джерело інформації http://historymoippo.blogspot.com/2013/11/padlet.html
Усталеної назви для цього інтернет-продукту не існує, але в більшості випадків його прийнято називати "стіною", зважаючи на поширеність подібної назви на персональних сторінках користувачів в соціальних мережах.  Мережевий сервіс Padlet http://padlet.com/призначений для створення електронної "стіни", є достатньо популярним, як в країнах Західної Європи, так і в країнах Північної Америки. З високою ефективністю у навчанні його застосовують не тільки шкільні вчителі, але й викладачі вищих навчальних закладів. 
       В чому ж полягає перевага сервісу Padlet в порівнянні з аналогічним сервісом, наприклад WikiWall? Принципи роботи подібних сервісів майже однакова, але відмінність полягає в окремих нюансах. Перша перевага - декілька режимів існування створеного вами продукту. Ви можете створювати стіну тільки для себе, або ж надати доступ до стіни окремим користувачам. За вашим бажанням стіна стане доступною для всіх користувачів Інтернету. Друга перевага - багатофункціональність управління й редагування продукту. Користувач може змінювати майже все, починаючи від стилю шрифту, й закінчуючи фоном самої стіни. Стіна може стати навіть сховищем для файлів.  
     Методичних варіантів використання цього сервісу в процесі навчання історії може бути рівно стільки ж, скільки завдань вчитель поставить перед собою й своїми учнями. Якщо у вас є можливість використовувати проектор на уроці, попередньо ви можете створити стіну, як мультимедійний опорний конспект. Створення стіни учнем - оригінальний варіант виконання домашнього завдання. Найкраще ж, цей сервіс підходить для організації кооперативної діяльності учнів, як на уроці, так й в позаурочний час.

QR-код


Джерело інформаціїhttps://uk.wikipedia.org/wiki/QR-%D0%BA%D0%BE%D0%B4
QR-код (англ. quick response — швидкий відгук) — матричний код (двовимірний штрих-код), розроблений і представлений японською компанією «Denso-Wave»[1] в 1994 році. Основна перевага QR-кода — це легке розпізнавання сканувальним обладнанням (в тому числі й фотокамерою мобільного телефона), що дає можливість використання в торгівлі, на виробництві, в логістиці.
На відміну від старого штрихкоду, який сканують тонким променем, QR-код визначається сенсором як двовимірне зображення. Три квадрати в кутах зображення та менші синхронізуючі квадратики по всьому коду дозволяють нормалізувати розмір зображення і його орієнтацію, а також кут, під яким сенсор розташований до поверхні зображення. Точки переводяться в двійкові числа з перевіркою контрольних сум.
Основна перевага QR-коду — це легке розпізнавання скануючим обладнанням (в тому числі і фотокамерою мобільного телефону).
Хоча термін «QR code» є зареєстрованим товарним знаком «DENSO Corporation», використання кодів не обкладається ніякими ліцензійними відрахуваннями, а самі вони описані й опубліковані як стандарти ISO. Специфікація QR-коду не описує формат даних.
Найпопулярніші програми перегляду QR-кодів підтримують такі формати даних: URLвеб-сторінкиE-mail (з темою листа), SMS на номер (з темою), MeCardvCardгеографічні координати.
Також деякі програми можуть розпізнавати файли GIFJPGPNG або MID менше 4 КБ і зашифрований текст, але ці формати не отримали популярності.



Немає коментарів:

Дописати коментар

Перегляд фільму на уроці Основи здоров'я "Дорога додому"

                             http://gidonline.in/2015/08/doroga-domoj-neveroyatnoe-puteshestvie/